Dotacja dla marek innowacyjnych MŚP
Już 25 października 2024 roku rusza nabór dla firm, które chciałyby promować swoją markę na targach międzynarodowych. W ramach działań promocyjnych dofinansowanie można otrzymać na:
- udział wnioskodawcy w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy;
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w targach w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji;
- kampanie promocyjne
Do dofinansowania kwalifikują następujące wydatki:
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub w danej wystawie;
- koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej;
- koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją misji gospodarczych;
- koszty pośrednie (7% kwalifikowalnych kosztów bezpośrednich projektu)
O dofinansowanie mogą ubiegać się Przedsiębiorcy należący do sektora mikro, małych i średnich firm prowadzący działalność w jednym z następujących sektorów gospodarki:
- sektor medyczny i farmaceutyczny
- sektor budowy i wykańczania budowli
- sektor zielonych technologii (np. OZE, GOZ)
- sektor IT/ICT
- sektor przemysłu kreatywnego
- sektor kosmetyczny
- sektor maszyn i urządzeń
- sektor meblarski
- sektor motoryzacyjny
- sektor pojazdów szynowych
- sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
- sektor lotniczo-kosmiczny
- sektor spożywczy
Wybrane kryteria, jakie należy spełnić, aby ubiegać się o dofinansowanie:
- dysponowanie własną marką produktową, czyli posiadanie uprawnienia do korzystania z nazwy, symbolu, wzoru, znaku graficznego lub ich kombinacji
- przychody netto ze sprzedaży towarów i usług na eksport w wysokości co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym
- ponoszenie nakładów na działalność innowacyjną bądź badawczo-rozwojową w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych potwierdzone złożonym sprawozdaniem do GUS PNT-01 lub PNT-02
KRYTERIA RANKINGUJĄCE:
- marka produktowa w okresie ostatnich pięciu lat została wyróżniona/nagrodzona w konkursie lub ujęta w rankingu branżowym na arenie międzynarodowej - 1 pkt
- wnioskodawca zgłaszał regularnie (tzn. do co najmniej 3 edycji w okresie ostatnich siedmiu lat) produkty pod marką produktową wskazaną we wniosku o dofinansowanie do udziału w wydarzeniu targowych w charakterze wystawcy - 1 pkt
- wnioskodawca brał udział w międzynarodowych zamówieniach publicznych lub realizował te zamówienia również jako podwykonawca, co zostało potwierdzone referencjami lub innych dokumentem wystawionym przez zamawiającego - 1 pkt
- wnioskodawca posiada znaczący potencjał eksportowy na rynkach międzynarodowych, tzn. w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym uzyskał przychody ze sprzedaży towarów i usług na poziomie powyżej 25% - maksymalna liczba punktów: 4
Wsparcie wyniesie 50% wartości projektu.
Nabór trwa do 28 listopada 2024 roku.